Nieuws

Digitale Dienstverlening bij de IND

Van vluchtelingen die niet veilig zijn in eigen land tot specialistische kenniswerkers: IND beoordeelt alle verzoeken van mensen die in Nederland verblijf willen aanvragen of die Nederlander willen worden.

De digitale dienstverlening van IND is complex; de wereld is continu in verandering en de contentorganisatie van IND zorgt voor goede en correcte informatie op de juiste kanalen, die aansluit bij de behoefte en omstandigheden van haar doelgroep.

Onze adviseur Miranda Keijzer is als projectleider verantwoordelijk voor het ontwerpen van het contentproces voor IND. Daarbij gebruikt zij de methode #designthinking, zodat ze samen met betrokken medewerkers tot een helder proces komt.

Met dit contentproces legt IND de basis voor verdere professionalisering en doorontwikkeling van haar digitale dienstverlening. Daarbij streeft IND naar een werkwijze waarbij de klant centraal staat, IND datagedreven en wendbaar werkt en er ruimte is voor de #menselijkemaat.

De digitale dienstverlening van IND is complex.

Lees ook deze berichten

Data en Informatiebeheer in de 21e Eeuw

Ben je benieuwd naar de impact van data en kunstmatige intelligentie (AI) op het informatiebeheer binnen de Rijksoverheid? Wil je meer inzicht krijgen in de kansen en uitdagingen die data en AI bieden?