Projecten

RVO.nl - Informatiehuis internationaal ondernemen

De Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO.nl) werkt aan toonaangevende dienstverlening. Daarom wil RVO.nl verbetering aanbrengen in het aanbieden en beheren van content over internationaal ondernemen. Deze content wordt nu door verschillende publieke en private partijen op verschillende platforms aangeboden.

De ambitie van RVO.nl is om de basis landeninformatie op één platform te beheren en te ontsluiten, zodat de betrouwbaarheid en de toegankelijkheid van de informatie voor de klant verbetert. Ook neemt hierdoor de efficiëntie van de beheerprocessen toe. Het resultaat is een beter aanbod van relevante informatie door de overheid.

Content Strategy heeft aan de hand van een contentreview en interviews met stakeholders voor RVO.nl de verbetermogelijkheden in kaart gebracht. Dit werkten wij uit in een businesscase waarin zowel het probleem als de oplossing helder naar voren komt.

In 2018 zijn wij betrokken om het Informatiehuis Internationaal ondernemen daadwerkelijk vorm te geven.

Opgeleverd: 2018
Opdrachtgever: De Rijksdienst voor Ondernemend Nederland