Projecten

RVO.nl - Informatiehuis internationaal ondernemen

De Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO.nl) wil verbetering aanbrengen in het aanbieden en beheren van content over internationaal ondernemen. Deze content wordt nu door verschillende publieke en private partijen op diverse platforms aangeboden.

De ambitie van RVO.nl is om de basis landeninformatie op één platform te beheren en te ontsluiten, zodat de betrouwbaarheid en de toegankelijkheid van de informatie verbetert. Ook neemt hierdoor de efficiëntie van de beheerprocessen toe. Het resultaat is een beter aanbod van relevante informatie door de overheid aan ondernemers die internationaal zaken willen doen.

Content Strategy begeleidt RVO.nl in de stappen om te komen tot het Informatiehuis Internationaal Ondernemen. Zo hebben wij bijgedragen aan:

  • Een business case
  • Een Proof of concept
  • Realisatie en implementatie van het Informatiehuis

Mede door het kiezen voor linked open data als onderliggende technologie, is het Informatiehuis een innovatie manier van samenwerken, organiseren en aanbieden van content. Hiermee bereidt RVO.nl zich voor op toekomstige vormen van informatiedienstverlening, waarbij de ondernemer online een op maat antwoord op zijn vraag kan vinden

Opdrachtgever: De Rijksdienst voor Ondernemend Nederland