Diensten

Contentstrategie

Hoe kan ik mijn content slim inzetten om mijn organisatiedoelen te bereiken?

Om deze vraag draait het bij maken van een contentstrategie. Een contentstrategie is nodig om uw digitale dienstverlening optimaal te ondersteunen met de juiste inzet van content. Ook om concurrerend te kunnen zijn met uw content en kansen voor uw organisatie te benutten, is het noodzakelijk om heldere keuzes te maken. Een contentstrategie geeft richting aan uitvoering van contentprocessen en gebruik van de juiste IT middelen. 

Op deze manier kan content maximaal bijdragen aan de realisatie van uw organisatieresultaten.

 

Een contentstrategie gaat in op 5 vragen:

  1. Voor wie is mijn content?
  2. Wat wil ik bereiken?
  3. Welke content voor welk kanaal/platform?
  4. Hoe beheer ik mijn content?
  5. Wat meet ik?

 

Hoe kunnen wij helpen bij het ontwikkelen van uw contentstrategie?

Als onafhankelijk adviesbureau is Content Strategy ervaren in het opstellen van contentstrategiën. Wij kijken hierbij verder dan de content die u publiceert. In onze visie is ook de interne informatie van essentieel belang om tot een gedegen contentstrategie te komen. Wij beschikken over courante kennis op het vlak van techniek en kunnen u helpen om hierin de juiste keuzes te maken. Onze dienstverlening richt zich op verschillende niveaus in organisaties:

  • Advies en begeleiding op managementniveau over het opstellen van een contentstrategie en het verbinden van content aan organisatiedoel(en)
  • Workshops contentstrategie voor contentmanagers, redacteuren etc.
  • Quick-scan Contentstrategie: om snel helder te hebben waar de contentorganisatie mee aan de slag kan om efficiënter en doelgerichter met content om te gaan
  • Begeleiding/projectmanagement van contentprojecten
  • Begeleiding/advies bij softwareselectietrajecten waarbij contentmanagement de basis vormt
  • Contentreview: in kaart brengen van het contentlandschap waarin u zich bevindt, voorzien van advies over verbetermogelijkheden.